• Proszę, proszę, rozgość się, serdeczny!

    Legalny newsletter krok po kroku - część III



    Różnice pomiędzy Freshmailem i Mailchimpem - poradnik dla zielonych.

    W poprzednich częściach (I, II) poradnika pisałam, że początkowo zamierzałam przy pisaniu newslettera korzystać z MailChimpa, który jest najpopularniejszym z darmowych programów mailingowych. Stało się jednak tak, że chcąc zalegalizować newsletter napotkałam ze strony Szympansa na mur milczenia. Ponoć nie należy się zniechęcać, komuś udało się przejść ten etap i zapewne każda kolejna osoba będzie miała już łatwiej, ja jednak zdecydowałam się poszukać polskiego odpowiednika i znalazłam Freshmail

    Dziś napiszę Wam o moich wrażeniach po przetestowaniu obydwu opcji. Dla łatwiejszego porównania umieszczę całość w tabelce. Skupię się na najprostszych funkcjach, bo tych bardziej zaawansowanych sama jeszcze nie odkryłam.

    MailChimp Freshmail
    Język interfejsu Angielski. Polski lub angielski.
    Legalizacja listy mailingowej Słyszałam, że komuś się udało przeprowadzić. Potrzebne dokumenty generowane automatycznie, standardowe procedury (wysyłasz poleconym podpisane wydruki do nich, po pewnym czasie dostajesz podpisane przez przedstawicieli firmy).
    Opłata za użytkowanie Jest darmowy, jeśli Twoja lista mailingowa nie przekracza liczby 2000 czytelników (albo 12000 maili miesięcznie). Przy większej liczbie czytelników opłata wynosi 20$ (i więcej, gdy liczba czytelników nadal rośnie). Dodatkowo można wnieść jednorazową opłatę, by korzystać z płatnych funkcji (też jednorazowo). Tej ostatniej części nie testowałam. Jest darmowy, jeśli lista mailingowa nie przekracza liczby 500 czytelników. Po przekroczeniu tego limitu trzeba płacić 50 zł miesięcznie (i więcej, gdy liczba czytelników rośnie). Do wyboru jest też plan, według którego płaci się od liczby wysłanych wiadomości.
    Autoresponder Dodatkowo płatny. Również w wersji darmowej.
    Możliwość zaprogramowania czasu wysyłki Jest. Za opłatą można ustawić wysyłkę z uwzględnieniem strefy czasowej odbiorcy, albo wysłać wiadomości do "paczek odbiorców" w kilku partiach, żeby nie zalać internetu - filtry antyspamowe ponoć zwracają na to uwagę. Jest.
    Dodatkowe funkcje w wersji darmowej Raport działań odbiorców, podsumowania otwieralności i klikalności poszczególnych newsletterów oraz poszczególnych odbiorców. Wszytko to, co u konkurencji plus narzędzia do optymalizacji (w MailChimpie też są, tylko płatne): optymalizacja czasu wysyłki, testy A/B.

    Gotowe szablonyTak, sporo.Tak, sporo.
    Łatwość modyfikacjiBardzo intuicyjna.Moim zdaniem jeszcze bardziej intuicyjna.
    Własne szablonyMożliwość zapisania gotowej wiadomości jako szablonu.Gotowe wiadomości zapisują się automatycznie jako szablony.
    Gotowe elementy wiadomościTekst, obrazki, linki, znaki podziału, filmy, ikony społecznościowe, html.Tekst, obrazki, linki, znaki podziału, ikony społecznościowe.
    Pisanie i edycja wiadomości Ekran podzielony na części, w jednej edytujemy, w drugiej widzimy efekty, czasem coś się pod czymś chowa (np. tekst pod wysuwanym menu edycji). W każdej chwili możemy sprawdzić jak wygląda gotowa wiadomość na komputerze i smatfonie, jednym kliknięciem wchodząc w odpowiedni tryb (aby edytować należy wrócić do trybu edycji). Kolejne elementy wiadomości (okna tekstowe, obrazkowe itd.) dodajemy metodą drag&drop.  Edytujemy bezpośrednio w oknie, w którym widoczny jest ostateczny efekt. Jedno kliknięcie pokazuje/chowa linie siatki. Po kliknięciu w ikonę telefonu możemy sprawdzić jak wiadomość będzie wyglądać na smartfonie. Kolejne elementy wiadomości (okna tekstowe, obrazkowe itd.) dodajemy metodą drag&drop. 
    Wstawianie obrazków do wiadomości Wielkość obrazka w wiadomości zależy od jego oryginalnej wielkości, aby kilka obrazków wstawić równo, najlepiej je przyciąć w innym programie. Spore możliwości upiększania obrazka - dodawanie ramek, naklejek i innych efektów. Bardzo łatwe jest wyrównywanie i zmiany wielkości obrazków, dopasowanie do wybranego pola ręczne, lub automatyczne z możliwością skorygowania. Praktycznie nie ma możliwości edycji czy upiększania obrazka - jedynie dodanie ramki o wybranym kolorze i grubości.
    Główny minus interfejsu Dodawanie zdjęć. Bardzo ograniczona liczba krojów czcionki.
    Biuro obsługi klienta W innej strefie czasowej, stąd nieuniknione przestoje. Bardzo szybko odpowiadają. 
    Polityka bezpieczeństwa"To protect your information, our credit card processing vendor uses the latest 128-bit Secure Socket Layer (SSL) technology for secure transactions. Our vendor is certified as compliant with card association security initiatives, like the Visa Cardholder Information Security and Compliance (CISP), MasterCard® (SDP), and Discovery Information Security and Compliance (DISC)."


    "Dbamy o bezpieczeństwo Twoich Danych Osobowych, dlatego stosujemy bardzo wysokie zabezpieczenia oraz zachowujemy poufność wszelkich przekazanych informacji. Jednym z elementów naszych zabezpieczeń jest polityka bezpieczeństwa, którą przyjęliśmy oraz sumiennie stosujemy. Wypełniamy także wszystkie obowiązki spoczywające na nas jako na administratorze Danych Osobowych, a wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności zaś z Ustawy."

    "Nie przekazujemy ani nie udostępniamy Twoich Danych Osobowych, jeśli tego nie chcesz. Przekazywania lub udostępniania dokonujemy tylko wtedy, gdy wcześniej wyrazisz na to zgodę lub gdy zezwalają na to przepisy powszechnie obowiązującego prawa."

    Jeśli przychodzą Wam do głowy jeszcze jakieś pytania, piszcie w komentarzach, postaram się dodać odpowiedzi do tabeli.

    Zdjęcie stąd.

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz