• Proszę, proszę, rozgość się, serdeczny!

    Bajkowa drużyna - recenzja audiobooka



    Szkoda, że nie mam, tak jak motylek, pary skrzydełek w kolorach tęczy...

    Miśka okazała się bardzo wybrednym słuchaczem. Kiedy znudził jej się już Kubuś Puchatek postanowiłam znaleźć coś nowego i było to znacznie trudniejsze zadanie, niż się ktokolwiek spodziewał. 

    Serwis Audioteka.pl udostępnia darmowe próbki audiobooków, więc mogłam testować do woli, z tym, że wola Miśki prędko się wyczerpała i zostałam z problemem sama. Sprawdziłam całe mnóstwo książek, od klasycznych bajek po opowiadania, których bohaterowie chodzili do przedszkola. Kilka spróbowałam przedstawić Miśce, ale żadna nie przykuła jej uwagi. Aż do czasu, kiedy zwabiona tytułem "O brzydkich wyrazach, cukierkowej diecie i innych sprawach co ciekawią dzieci" sięgnęłam po audiobook Kasi Klich. 

    Miśka akurat kręciła się gdzieś w pobliżu, gdy z głośników popłynął głos Anny Dymnej:

    Posprzeczały się dwie myszki
    Dwie najlepsze przyjaciółki
    Która z nich najpiękniej piszczy
    Która dłuższe ma pazurki
    Pokłóciły się ze sobą
    O to, która zwinniej skacze
    Siedzą teraz na dnie szafy
    Każda w innym kącie płacze.

    Najwyraźniej problemy myszek wydały jej się bardzo życiowe, bo przystanęła ciekawa, jak się akcja rozwinie. Zgaduję, że miedzy nią a jej najlepszą przyjaciółką sprawy też nie zawsze układają się idealnie. 

    Wysłuchałyśmy do końca darmowej próbki, po czym Miśka zapytała: A co było dalej? 

    Dalej było tak, że pełną wersję audiobooka ściągnęłam na komputer, tablet i telefon, żeby mieć go pod ręką we wszelkich okolicznościach przyrody, bo słuchamy go przy usypianiu, jeździe samochodem i przy zabawie. 

    Audiobook składa się z siedmiu wierszyków i siedmiu piosenek. Każda piosenka łączy się z wierszykiem, opowiadając dalszy ciąg historii, lub te samą historię, ale innymi słowami, a czasami tylko luźno nawiązując. Piosenki łatwo wpadają w ucho i nawet Miśkowi zdarza się je czasem podśpiewywać.

    Na płycie można usłyszeć wiele znanych głosów. Oprócz autorki i wspomnianej wyżej Anny Dymnej można posłuchać Marii Czubaszek, Katarzyny Kwiatkowskiej, Haliny Mlynkovej, Beaty Tadli, Darii Widawskiej, Artura Andrusa, Ryszarda Kalisza, Bartka Kasprzykowskiego, Janka Kietlińskiego, Jarosława Kuźniara, Liroya, Grzegorza Miecugowa, Łukasza i Piotrusia Nowickich i Artura Orzecha. 

    Jest to audiobook do wielokrotnego słuchania, polecam go wszystkim rodzicom przedszkolaków.

    (Tekst powstał w ramach współpracy z serwisem Audioteka.pl.)

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz