• Proszę, proszę, rozgość się, serdeczny!

    Idealny przepis na kaczkę



    Wreszcie go mam!

    Wypróbowałam kilka przepisów na kaczkę, ale za każdym razem stwierdzałam, że to jeszcze nie to, że następnym razem muszę znaleźć coś lepszego. Ale już z tym koniec, nie szukam więcej. Przepis, który podam Wam dzisiaj jest idealny, nie tylko dlatego, że efekt końcowy jest fantastyczny, ale też dlatego, że w porównaniu z innymi kaczkami nie trzeba się za wiele narobić.

    Przepis pochodzi od Grzegorza Russaka i w oryginale dotyczył kaczki dzikiej z nadzieniem z wątróbki, ale ja użyłam zwykłej i wypchałam jabłkami.

    Do garnka wlewamy pół litra wody, wsypujemy pół szklanki cukru i ćwierć szklanki soli. Do kaczki przymocowujemy jakiś mniej lub bardziej profesjonalny chwytak (ja zawiązałam sznurek wokół szyi). Kiedy woda się zagotuje, trzymamy kaczkę nad garnkiem i za pomocą chochelki polewamy roztworem (ponieważ kaczka jest dosyć ciężka, oparłam ją w tym czasie o dno garnka). Pod wpływem gorącej wody skóra kaczki się zbiega. Polewałam aż przestała reagować.

    Wieszamy sobie kaczkę nad zlewem, żeby obciekła, w tym czasie obieramy i kroimy jabłka, i dosypujemy do nich majeranek. Dużo majeranku.

    Jabłka z majerankiem wkładamy do kaczki, otwór zszywamy, albo spinamy, żeby się nie rozłaził. 

    Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Kaczkę wkładamy do brytfanny, podlewamy kilkoma łyżkami wody, przykrywamy i do piekarnika na pół godziny. Potem obniżamy temperaturę do 160 stopni i pieczemy kolejne 30 minut. Po tym czasie wyjmujemy brytfannę, zlewamy tłuszcz i wkładamy do piekarnika na kolejne 30 minut. Razem z kaczką w oddzielnym naczyniu wkładamy połówki jabłek. W miejsce po wydrążonym gniazdku nasiennym sypiemy szczyptę przyprawy do piernika i wkładamy suszoną śliwkę. Łącznie kaczka ma się piec 90 minut, ostatnie 30 w towarzystwie jabłek. Po tym czasie znów zlewamy tłuszcz i zostawiamy kaczkę na kwadrans w zakrytej brytfannie w temperaturze pokojowej.

    Podawać z ryżem, ziemniakami, kluseczkami, czy jak kto lubi.

    Smacznego!

    Zdjęcie

    (Wpis w ramach wyzwania blogowego Uli: Dzień 1: Idealny przepis na... 
    Wpisy z innych blogów w ramach wyzwania można znaleźć tu: KLIK)

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz