• Proszę, proszę, rozgość się, serdeczny!

    May the force be with you



    No wiem, miesiąc temu pasowałoby lepiej.

    Jakiś czas temu Misiek znalazł stare figurki Star Wars z jajek z niespodzianką. Takie z okrągłymi łebkami, może kojarzycie. Misiek nie kojarzył.

    - Mama, ten jest dobry, a ten zły.
    - Nie, obaj są dobrzy.
    - Tata powiedział, że ten jest zły.
    - Misiu, tata się pomylił, to jest Obi-Wan Kenobi. On jest dobry.
    - Tata powiedział, że zły....

    Wieczorem zagadnęłam rzeczonego tatę:
    - A coś ty dziecku powiedział, że Obi-Wan jest zły?
    - A to Obi-Wan? Nie przyglądałem się.

    A potem dziecko odkryło Angry Birds Star Wars i nagle poważniej zainteresowało się tematem. Zaczęło wypytywać o to jak się kto nazywa i jakie są powiązania rodzinne. Nie obyło się bez potężnego spoilera... ;)

    - Wiesz mama, a to wszystko co ty mi mówisz to ja potem mówię w szkole Kacprowi i on mi zazdrości, że moja mama wszystko wie. 

    Twoja szkoła, Wujku Przemku.

    Chyba sytuacja dojrzewa do tego, żeby obejrzeć film. Tylko od której części zacząć? 


    4 komentarze:

    1. Mój mąż twierdzi,że dziecku nie należy pokazywać Star Wars, dopóki nie będzie na tyle duże, żeby nienawidzić Jar Jar Binksa. (Ale zacząć od kanonicznej trylogii oczywiście.)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ta... na razie to jest jedna z najbardziej intrygujących dla dziecka postaci. Twój małżonek to bardzo mądry facet jest.

        Usuń
    2. O rety rety! Ja właśnie mam za sobą seans z rodzicami oraz ich dwójką potomstwa płci męskiej, 6 i 7 lat. I był to kapitalny seans. Dzieciaki zamurowało, ciągle uciszały rodziców. No oczywiście należy bezwzględnie oglądać od starej trylogii poczynając. Nowa Nadzieja, jak to mawiałaś 4 cześć serialu - to na pierwszy seans. Wersja z lektorem, broń Boże z dubbingiem. Wbrew pozorom nie mam takiej. Powrót Jedi wynagrodzi mniej rozrywkowe Imperium Kontratakuje. No a potem można pokazać nową trylogię. Dzieci ja lubią. Dorośli mniej. Niech moc będzie z wami! Chyba nie zdradziłaś że Vader jest ojcem Luka?! To nie spoiler, to przestępstwo. Szturmowcy Imperium już lądują na wydmach piaszczystej, okresowo zalewanej planety Otvoock w podsystemie Varsivaana.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Przemku, ja specjalnie mówiłam, że to serial bo się tak fajnie wkurzałeś. Swoją drogą dziś to słowo brzmi znacznie mniej obraźliwie. :D
        Jeśli chodzi o Vadera... miałam strasznego kaca moralnego, ale potem się okazało, że Angry Birds i tak by to zrobiły, więc może lepiej, ze dowiedział się od matki?
        Swoją drogą... fajnie wspominam wspólne oglądanie serialu w każde wakacje, ech...

        Usuń